Dagrofa-kæde afsætter marketingschef - og finder ny hos konkurrenten
Tre og et halvt år fik Carsten Kure på posten som marketingschef for Dagrofa-kæden Meny.
Men nu er det slut - og hans afløser er allerede på plads.
Det skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.
Rikke Bangild er således ny marketingschef for Meny-kæden. Hun kommer fra en stilling som senior marketingschef i Kvickly og Superbrugsen - og har også tidligere været ansat i Netto-kæden.
- Vi får en person med en solid ledererfaring og et tværorganisatorisk mindset. Vi ved, at Rikke har et fantastisk drive og evner at omsætte sin markedsforståelse til en stærk brand- og marketingstrategi, siger Jesper Bjerring, der er kommerciel chef i Meny.
Rikke Bangild tiltræder i sit nye job pr. 1. oktober
Ærgerlig over opsigelse
Til den tid vil Carsten Kure således takke af på posten.
- Carsten Kure har været en energisk, konstruktiv og god kollega, og et værdsat medlem af kædeledelsen. Vi ønsker ham held og lykke i hans fremtidige virke, siger Jesper Bjerring.
Selv kommenterer Carsten Kure på sin afsked med Meny-kæden på sin LinkedIn-profil. Han skriver han, at han er "stolt af alle de resultater, jeg har opnået" og retter en tak til marketingsholdet i Meny.
- Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg har været utrolig glad for at stå i spidsen for marketingindsatsen i en af Danmarks største og mest profilerede supermarkedskæder med en omsætning på næsten 10 mia. årligt, og derfor er jeg naturligvis ærgerlig over beslutningen, skriver Carsten Kure.
Hvad fremtiden byder på for den nu tidligere marketingschef, beretter Carsten Kure ikke om i sit opslag.